Adatvédelmi tájékoztató
A Gépmi Kft. (a továbbiakban: szolgáltató, adatkezelő) a www.gepmi.hu weboldal (a továbbiakban: weboldal) működtetése során a honlapot látogatók személyes adatait (név, cím, telefonszám, email cím) nem kezeli, azokról a weboldal működése folyamán a weboldalhoz tartozó saját adatbázisba adatokat nem gyűjt: adatokat csakis az emailben való megkeresés illetve telefonos megkeresés esetén rögzíti (a weboldal illetve a weboldalhoz tartozó adatbázis ebben nem érintett).
A tárhelyszolgáltató a különböző statisztikai és kötelező kapcsolati információkat, (látogató IP címe) mint adatfeldolgozó a saját adatbázisában tárolja.
A kezelt személyes adatok köre
Cookie (anonim igénybe vevő azonosító) kezelési tájékoztató
A szolgáltató weboldali alkalmazása (weboldal) az Érintett számítógépére anonim igénybe vevő azonosítót (cookie, süti) helyez el, amely önmagában semmilyen módon nem képes az Érintett azonosítására. Kizárólag az Érintett gépének felismerésére alkalmasak (desktop, tablet, mobil eszköz azonosítása), viszont IP címet nem tárolnak (azt a tárhelyszolgáltató tárolhatja), és IP címet, mint személyes adatot a szolgáltató részére nem továbbítanak. Az alkalmazott cookiek egyszerű, rövid, kisméretű szöveges fájlok. Személyes adat, vagy információ megadása nem szükséges, mivel a megoldás alkalmazásakor a Felhasználó a Szolgáltatónak nem ad át személyes adatot, az adatcsere csak és kizárólag a gépek között történik meg.
A honlap működéséhez szükséges saját cookiek
A honlap működéséhez elengedhetetlen néhány cookie elhelyezése az érintett eszközére, ezáltal válik a honlap betöltése gyorsabbá, ezáltal tudja a saját böngészője letárolni a honlap bizonyos információit, és ez segíti az Érintettet abban, hogy a honlap moduljai rendeltetés szerűen működjenek.
A Cookie használat leállítása, tiltása
A böngésző beállításainak módosítása:
A legtöbb böngésző menüsorában található „Segítség” funkció tájékoztatást nyújt arra vonatkozóan, hogy a böngészőben hogyan lehet letiltani a cookie-kat, hogyan fogadjon el új cookie-kat, vagy hogyan adjon utasítást böngészőjének arra, hogy új cookie-t állítson be, vagy hogyan kapcsoljon ki egyéb cookie-kat.
Technikai adatok – naplóállományok (logfile-ok)
A szolgáltatások igénybevétele érdekében a tárhelyszolgáltató rendszere automatikusan naplózza az alábbi adatokat:
– a felhasználó számítógépének dinamikus IP-címe
– a felhasználó számítógépének beállításaitól függően a felhasználó által használt böngésző és az operációs rendszer típusa
– a felhasználó weboldallal kapcsolatos aktivitása
Ezen adatok felhasználása egyrészről technikai célok – úgymint a szerverek biztonságos működésének elemzése, utólagos ellenőrzése- szolgál. Ez egy automatikus IT biztonsági folyamat, melyet az érintett nyilatkozata nélkül rögzíti a rendszer szervernaplókba.
A fenti adatok a felhasználó azonosítására nem alkalmasak és azokat a tárhelyszolgáltató egyéb személyes adatokkal nem kapcsolja össze. A naplózási adatokat a tárhelyszolgáltató a saját szabályai szerinti ideig, általában a látogatástól számított 6 hónapig tárolja.
Az adatokat megismerők köre, adattovábbítás, adatfeldolgozás
Adatfeldolgozó, mint webtárhely üzemeltető:
Név: Websupport Magyarország Kft
Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22
E-mail cím: info@tarhelypark.hu
Az érintettek jogai, jogorvoslati lehetőségek
Az Érintett kérelmezheti az Adatkezelőnél
a) tájékoztatását személyes adatai kezeléséről,
b) személyes adatainak helyesbítését, valamint
c) személyes adatainak – a kötelező adatkezelés kivételével – törlését vagy zárolását,
d) személyes adatainak továbbítását másik adatkezelő számára.
Az Érintett kérelmére az Adatkezelő, legkésőbb az erre irányuló kérelem benyújtásától számított 30 napon belül írásbeli tájékoztatást az Érintett általa kezelt, illetve az általa vagy rendelkezése szerint megbízott adatfeldolgozó által feldolgozott adatairól, azok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá – az érintett személyes adatainak továbbítása esetén – az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.
A tájékoztatás ingyenes, ha a tájékoztatást kérő a folyó évben azonos területre vonatkozó tájékoztatási kérelmet az Adatkezelőhöz még nem nyújtott be. Egyéb esetben az Adatkezelő költségtérítést állapít meg, azzal, hogy a már megfizetett költségtérítést vissza kell téríteni, ha az adatokat jogellenesen kezelték, vagy a tájékoztatás kérése helyesbítéshez vezetett.
Az Adatkezelő az adattovábbítás jogszerűségének ellenőrzése, valamint az érintett tájékoztatása céljából adattovábbítási nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az általa kezelt személyes adatok továbbításának időpontját, az adattovábbítás jogalapját és címzettjét, a továbbított személyes adatok körének meghatározását, valamint az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.
A Szolgáltató az adatvédelmi incidenssel kapcsolatos intézkedések ellenőrzése, valamint az Érintett tájékoztatása céljából adatvédelmi incidens nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az Érintett személyes adatok körét, az adatvédelmi incidenssel Érintettek körét és számát, az adatvédelmi incidens időpontját, körülményeit, hatásait és az elhárítására megtett intézkedéseket, valamint az adatkezelést előíró jogszabályban meghatározott egyéb adatokat.
Az Érintett bármikor jogosult a helytelenül rögzített adatainak helyesbítését vagy azok törlését kérni. Az ilyen irányú kérését írásban kell benyújtania postai vagy elektronikus levél formájában. A Szolgáltató a kérelem beérkezésétől számított 3 munkanapon belül törli az adatokat, ez esetben azok nem lesznek újra helyreállíthatók. A törlés nem vonatkozik a jogszabály (pl. számviteli szabályozás) alapján szükséges adatkezelésekre, azokat Szolgáltató a szükséges időtartamig megőrzi.
Az Érintett kérheti továbbá, adatainak zárolását és az adatainak továbbítását másik adatkezelő számára. A Szolgáltató zárolja a személyes adatot, ha az érintett ezt kéri, vagy ha a rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené az Érintett jogos érdekeit. Az így zárolt személyes adat kizárólag addig kezelhető, ameddig fennáll az adatkezelési cél, amely a személyes adat törlését kizárta.
A helyesbítésről, a zárolásról és a törlésről az Érintettet, továbbá mindazokat értesíteni kell, akiknek korábban az adatot adatkezelés céljára továbbították. Az értesítés mellőzhető, ha ez az adatkezelés céljára való tekintettel az Érintett jogos érdekét nem sérti.
Ha a Szolgáltató az Érintett helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelmét nem teljesíti, a kérelem kézhezvételét követő 30 napon belül írásban közli a helyesbítés, zárolás vagy törlés iránti kérelem elutasításának ténybeli és jogi indokait.
Az Érintett továbbá eljuttathatja az Adatkezelő számára az alábbiakat:
kérheti adatainak átadását másik adatkezelőnek, amennyiben az adatkezelés szerződésen vagy hozzájáruláson alapul és a Szolgáltató automatizált eljárás keretében kezeli.
rendelkezhet a korábban az adatkezeléshez adott hozzájárulásának visszavonásáról
Az Érintett tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen. Szolgáltató a tiltakozást a kérelem benyújtásától számított legrövidebb időn belül, de legfeljebb 15 nap alatt megvizsgálja, annak megalapozottsága kérdésében döntést hoz, és döntéséről a kérelmezőt írásban tájékoztatja. . A helyesbítés, törlés vagy zárolás iránti kérelem elutasítása esetén az Adatkezelő tájékoztatja az Érintettet a bírósági jogorvoslat, továbbá a Hatósághoz fordulás lehetőségéről.
Adatbiztonsági intézkedésekről szóló tájékoztatás:
Adatkezelő gondoskodik az alapértelmezett és beépített adatvédelemről. Ennek érdekében az Adatkezelő megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket alkalmaz annak érdekében, hogy:
az adatokhoz való hozzáférést pontosan szabályozza;
csak olyan személyeknek engedélyezze a hozzáférést, akiknek az adat az azzal való feladat elvégzése érdekében szükséges, és ekkor is csak azon adatokhoz lehessen hozzáférni, mely minimálisan szükséges a feladat ellátásához;
az általa megbízott adatfeldolgozókat körültekintően válassza ki, és megfelelő adatfeldolgozói szerződéssel gondoskodjon az adatok biztonságáról;
gondoskodik a kezelt adatok változatlanságáról (adatintegritás), hitelességéről és védelméről.
Az Adatkezelő ésszerű mértékű fizikai, műszaki és szervezeti biztonsági intézkedéseket alkalmaz az Érintett adatok védelmére, különösen azoknak a véletlen, illetéktelen, törvénytelen megsemmisítése, elvesztése, megváltoztatása, továbbadása, felhasználása, elérése vagy feldolgozása ellen. Az Adatkezelő a személyes adatokhoz való ismert, és az érintettre nézve magas kockázattal járó illetéktelen hozzáférés vagy azok felhasználása esetén haladéktalanul értesíti az Érintettet.
Az Adatkezelő, amennyiben Érintett adat továbbítása szükséges, gondoskodik a továbbított adatok megfelelő védelméről, például az adatállomány titkosításával. Az Adatkezelő a harmadik személyek által megvalósított Érintett adatkezelésért teljes körű felelősséggel tartozik.
Az Adatkezelő megfelelő és rendszeres biztonsági mentésekkel is gondoskodik arról, hogy az Érintett adatai a megsemmisüléssel vagy elvesztéssel szemben védve legyenek.
Az érintett a jogait az alábbi elérhetőségeken gyakorolhatja:
Levelezési cím: Gépmi Kft., H-2094 Nagykovácsi, Templom köz 6.
Email cím: gepmi@gepmi.hu
Az Érintett bármely, az adatkezeléssel kapcsolatos kérdéssel, illetve észrevétellel a Szolgáltató munkatársához fordulhat az elérhetőségeken keresztül.
Az Érintett a GDPR, valamint a Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) alapján
• Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/c.; www.naih.hu) fordulhat vagy
• Bíróság előtt érvényesítheti jogait.
Amennyiben az Érintett szolgáltatás igénybevételéhez, a regisztráció során, a hírlevél feliratkozáskor harmadik fél adatait adta meg vagy a Weboldal használata során bármilyen módon kárt okozott, a Szolgáltató jogosult az Érintettel szembeni kártérítés érvényesítésére. Szolgáltató ilyen esetben minden tőle telhető segítséget megad az eljáró hatóságoknak a jogsértő személy személyazonosságának megállapítása céljából.